Muziek op Zondag

Zo’n zes keer per jaar wordt op de vierde of vijfde zondag van een maand het kerkelijk uur ingevuld zonder predikant en met een andere inhoud dan gangbare erediensten. Het programma is vooral muzikaal, waarmee wij ook mensen uit het dorp Engelen en omgeving van harte uitnodigen om te komen genieten van de eeuwenoude akoestiek van De Oude Lambertus.

Muziek op Zondag kent haar oorsprong in de beginjaren negentig. Wij noemen slechts enkele van de artiesten die in de afgelopen tijd bij ons hebben opgetreden: violisten Marleen de Bruin, Ewoud Mahler, Lev Adamov; marimba-spelers Ester Doornink en Peter Elberse; pianisten Bert van den Brink – samen met Gildas Delaporte, Daniël van der Hoeven; gitarist Enno Voorhorst; zangeressen Ien Bouwmans, Daniëlle Sluijmers, organisten Jamie de Goei, Chiel Spaans, fluitisten Annemieke Hereijgers, Els Althuis, Harry van Oirschot en gezelschappen als Trio IMAI, QuartetQ, Duketown Barbershopsingers, Harry Boekwijt en Irene Koster, Ramshackle Bluesband, Kwartet Rose’île, Cantus Cets en vele anderen.

Daniëlle Sluijmers

Enno Voorhorst

In onze agenda kunt u de programmering van Muziek op Zondag volgen. Voor contact of suggesties kunt u terecht bij Joeke Wiechers-de Vries of Carina Harms.

Behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van een van de leden van de kerkenraad is het maken van beeld en/of geluidsopnames in onze kerk niet toegestaan.