Gemeente: Open Kerk

De Protestantse Gemeente in Engelen (PGE) is een kleine gemeenschap in het hart van het oorspronkelijke dorp Engelen. Dorpsgenoten uit de ‘oude kern’, ‘nieuwkomers’ uit de Haverleij en mensen uit de wijdere omgeving, weten onze gemeente met haar open en gastvrije karakter te vinden. Ons huis als een thuis, een herberg.

In onze gemeente tref je de hele breedte van de kerk aan. Omdat we van elkaar verschillen voegt iedereen iets toe vanuit de eigen geloofsbeleving, met de Bijbel in het midden.

Hoe klein de gemeente in verhouding ook is, alle leeftijden zijn actief aanwezig. Er is kliederkerk voor kids, jongeren lunchen met de dominee, er zijn gespreksgroepen voor gemeenteleden en voor zinzoekers daarbuiten; er is een koffiemorgen voor iedereen, een cantorij, leerhuizen enz. Kortom: een volwaardige kerk, doordeweeks en op iedere zondag.

Om volledig kerk te zijn werken we in het dorp samen met de parochie. Ook onderhouden we warme contacten met de Focolare-beweging. En in de regio met andere protestantse gemeenten.

De gemeente voelt zich verbonden met het dorp. Met onze bijzondere bijeenkomsten zoals Muziek op Zondag spelen we daarop in. Maar ook door ons gebouw beschikbaar te stellen voor feestelijke (burgerlijke) huwelijken, gedenkwaardige uitvaarten, culturele, zakelijke, persoonlijke en sociale evenementen. Voor het herdenken van 4 mei. Voor Open Monumentendag en voor de Atelierroute Engelen, om wat voorbeelden te noemen.

Een kleine, vitale Protestantse Gemeente midden in Engelen en het hart van Brabant. Lid worden mag en kan, maar hoeft niet om betrokken te raken. U bent altijd welkom. Wilt u lid worden? Klik hier.

Van harte welkom!