Wanneer:
15 september 2019 @ 13:00 – 16:00
2019-09-15T13:00:00+02:00
2019-09-15T16:00:00+02:00

Vandaag is de Oude Lambertus van 13.00 – 16.00 uur geopend in het kader van Open Monumentendag.

Thema in 2019 is: ‘Plekken van plezier’.

Bij een kerk denkt u misschien niet direct aan amusement. Toch staat een kerk zeer zeker ook voor vreugde en plezier. Niet alleen voor mensen die deel uitmaken van de kerkelijke gemeente, maar ook voor mensen die elkaar graag ontmoeten in het cultuurhistorisch aangename en bijzondere monument.

Kerkelijk kunt u denken aan vreugde bij de doop van een kind of een huwelijksinzegening; plezier als er samen gezongen wordt, oude verhalen worden gedeeld en mooie muziek in de oude ruimte klinkt. En verwondering, als je bedenkt dat deze vreugde hier al eeuwen lang door steeds weer nieuwe generaties mensen ervaren wordt! Zo kunt u genieten van kleine concerten tijdens Muziek op Zondag. Maar ook van kliederdiensten of pannenkoekenmaaltijden met jongeren op t plein.

Maar ook -los van de protestantse gemeente – kunt u bijvoorbeeld als lid van de Vrienden van de Oude Lambertus genieten van een regelmatig interessant en gezellig samenzijn! Met een korte lezing of wandeling, soep, een glas en heerlijk broodje! Misschien ook wel iets voor u?

Kortom: kom (ook) voor plezier, naar de Oude Lambertus! Een van de Vrienden van Oude Lambertus zal u graag ontvangen.

Van harte welkom!

Interesse in Vriend worden, klik hier!