Actie4kids, kerkblad oktober 2012

Actie4kids, de diaconie en de kinderkringen

De schoenendoosactie heet tegenwoordig actie4kids en krijgt een steeds moderner uiterlijk.

Een hippe website www.actie4kids.org vertelt je over het geven aan andere kinderen en wel in de vorm van een gevulde schoenendoos.

De site is met zijn tijd meegegaan, het principe is gelukkig al eeuwenoud: kijk om naar een ander, zorg voor een ander.

We hebben het goed hier in Nederland, althans veel mensen wel. Met deze actie kunnen we er voor zorgen dat kinderen die het minder goed hebben ook eens een cadeautje krijgen. Op de site staan mooie en ontroerende verhalen van kinderen die vertellen hoe blij ze met de doos waren en in welke situatie ze elke dag leven. Voor ons is het wellicht een kleine moeite om een doos te vullen, maar je kunt toch net een verschil maken. Laat de kinderen voelen dat we ze niet vergeten. Kleurpotloden, schriftjes, douchegel  e.d. doen het altijd goed. De stichting actie4kids voegt er een Bijbel aan toe.

Onze gevulde schoenendozen gaan dit jaar naar kinderen in Armenië, Malawi, Oeganda, Sierra Leone, Togo en Zambia. De diaconie betaalt in ieder geval het transport van de dozen die via onze eigen kerk naar de actie gaan.

Stelt u zich het gezicht van een kind voor dat in armoede leeft en een doos krijgt via deze actie. Dit kan een groot verschil maken, zeker als de doos met zorg en aandacht is versierd.

Dit versieren van de doos gebeurt tijdens de kinderkringen van 4 november a.s.

Beide groepen doen dit gezamenlijk. Elk kind ontvangt binnenkort een folder en een brief waarin de actie wordt toegelicht. Voor nu vragen we alvast aan alle kinderen om 4 november a.s. vrij te houden en naar de kerk te komen. We hopen dat er veel kinderen meedoen met deze mooie actie.

Misschien zijn er ook volwassenen die het leuk vinden om een schoenendoos te vullen. Voor hen liggen achterin de kerk folders met alle informatie.

Gebke Vermeijden en Astrid van Diepen