Zegenbede, kerkblad november 2012

Afgelopen zomer waren wij op vakantie in Duitsland. Wij bezochten toen onder meer Slot Berleburg, in de buurt van Winterberg. Dit slot behoort toe aan de adellijke familie Zu Sayn-Wittgenstein-Berleburg. De huidige prins Richard is getrouwd met een zuster van de Deense koningin. Zij zijn bevriend met de Nederlandse koninklijke familie. Ons werd verteld dat op dit slot Claus von Amsberg Beatrix ten huwelijk vroeg, al waren de gidsen het er niet over eens op welke bank dat was gebeurd.

Na de rondleiding op het slot liepen wij nog wat rond in Berleburg en kwamen in een kerkje terecht. Daar lagen uitgetypte gebeden in verschillende talen, ook in het Nederlands. De volgende zegenbede geef ik graag aan u door:

Dat Zijn licht je pad zal beschijnen;

Je de weg wijst die je mag gaan.

Dat Zijn liefde je zal verwarmen;

Je in Zijn gloed naast de ander mag staan.

Dat Zijn vreugde je kracht zal zijn;

Bij alles wat je hoort en ziet.

Dat Zijn vrede je zal omarmen;

Ook in momenten van verdriet.

Dat Zijn engelenwacht rondom je zij;

Je beschermen zal, de gehele tijd.

Dat je steeds opnieuw zult ervaren;

Het is God die ons leidt.

Yvonne Klerk