Cartoon Willeke Brouwer

Op donderdag 23 april speelt verhalenverteller Kees Posthumus zijn voorstelling ‘Dwars door de Bijbel’ in de Open Hof Drunen.

In ‘Dwars door de Bijbel’ snelt Posthumus van Genesis naar Openbaringen, en weer terug. In tientallen korte verhalen, samenvattingen en nieuwe liedjes gaat hij op reis door de Schrift. Het gaat hem daarbij vooral om de ‘dwarse’ verhalen, over dappere doorzetters en dwarsliggers. Verhalen die je ook op een nieuwe manier kunt bekijken, dan doorgaans het geval is. Verhalen waar je soms ongemakkelijk van wordt en die je aan het denken zetten.

Geen verhaal is veilig. De torenbouw van Babel, in allerlei talen. De verloren zoon, heen en weer terug. De barmhartige Samaritaan, verteld vanuit de man die ge- wond aan de kant van de weg lag. Jefta met zijn onmo- gelijke belofte, Jona op zijn kansloze missie. De Bijbelverhalen zijn als het leven zelf, vol liefdes, teleurstellingen en wonderen, vol butsen en deuken, vol geloof, hoop en liefde. In ruim een uur bent u weer helemaal up-to-date met de Bijbel.

De voorstelling begint om 20:15. De kerk is open vanaf 19:45. Toegang is vrij. Bij de uitgang is een collecte voor de onkosten.

Deze avond is een gezamenlijke activiteit van de Protestantse en Katholieke kerken van Drunen, Engelen en Vlijmen en de Focolare-beweging. De voorstelling wordt gemaakt in opdracht van de Protestantse Kerk in Nederland en sluit aan bij het jaarthema ‘Een goed verhaal’.

Van harte welkom!

Hanneke Steetskamp, Mario van der Grient, Wim Van Engeland, Bernadette Neissl, David Lebrun, Albert Soeterboek en Margo Trapman