Kinderkringen

Er zijn twee groepen kinderkringen, een voor de leeftijd van 4-8 jaar en een voor kinderen van 9 tot en met 12. De kinderkringen komen samen in de periode van september tot en met juni.

De jongste groep komt eens in de twee weken samen in Kindcentrum De Matrix (Kraanvogellaan 4 Engelen).

De oudere groep komt eens per maand samen in Kindcentrum De Matrix of de pastorie van de St. Lambertusparochie (Graaf van Solmsweg 75 Engelen). Raadpleeg voor de actuele locatie Agenda.

Palmpaaskruis, waarmee kinderen op de morgen van Palmzondag rondlopen

Voor beide groepen geldt doorgaans, dat de kinderen met hun ouders of begeleiders naar de kerk gaan en vanaf daar, kort na de opening van de dienst vertrekken met de leiding van de groep naar een ruimte in de nabijheid van de kerk. Daar wordt een verhaal uit de Bijbel verteld, gezongen, een spel gespeeld, muziek gemaakt of geknutseld en getekend naar aanleiding van het onderwerp van die zondag. En er is limonade en wat lekkers…

Rond de maand november doen de kinderen mee aan de Actie4Kids, voorheen actie “Schoenendoos”. Kinderen versieren samen een aantal schoenendozen en vullen die met schoolspullen, toiletartikelen en speelgoed. Stichting de Samaritaan, die de Actie4Kids organiseert, stopt daar vaak nog een boekje met Bijbelverhalen bij. De dozen gaan naar kinderen in diverse landen van Afrika, maar zijn afgelopen jaren bijvoorbeeld ook naar Oekraïne verzonden. De diaconie ondersteunt de actie door de verzendkosten van de dozen voor haar rekening te nemen. Zie ook verder onder Diaconie en Zending.

De zondag voor Kerst is er een speciale en sfeervolle middagkerstviering voor en door de kinderen (en ouders en belangstellenden). Het kerstverhaal wordt door de kinderen zelf gespeeld of uitgebeeld. De kerk wordt prachtig versierd, natuurlijk met een kerstboom, maar ook met kerststukjes, kaarsen en mooie tekeningen. We zingen bekende en moderne kerstliedjes, er is muziek en na afloop van de dienst is er warme chocomel en een klein cadeautje voor de kinderen. Voor deze gelegenheid wordt de kaarsenkroon gepoetst en hangt stralend in het midden van de kerk.

Ook de deelname aan de Driekoningenactie, waaraan de Diaconie altijd een bijdrage geeft, is een jaarlijkse traditie. Lees een verslagje van drie koning(inn)en hier.

Let voor de actuele situatie op de agenda op de homepagina van deze site.

Kerstspel 2008