Wanneer:
Monument Herdenking
Achterstraat
Engelen

Door het coronavirus kan ook de jaarlijkse herdenking op 4 mei niet doorgaan. Geen samenkomst in onze kerk, geen stille tocht en herdenking bij het monument, wél een vlog van Ds. Marloes Meijer.

Als blijk van waardering en respect voor de omgekomen dorpsgenoten en strijders voor onze vrijheid, zal het organisatiecomité op 4 mei ’s morgens een bloemstuk leggen bij het monument. Daarna heeft iedereen die dat wenst tot 21.00 uur zelf de gelegenheid bloemen te leggen (let op voorschriften RIVM).

Van 19.50 tot 19.59 uur zullen de klokken van beide kerken luiden.

De Tweeterp zal het een en ander vast leggen en op de website van de Tweeterp tonen.

Afbeelding: Tony Zeeuwe

Tekst op het kruis: “Ik ben de opstanding en het leven. Die in mij gelooft zal niet sterven in eeuwigheid. Joh: 25-26.”

Tekst op de sokkel:
Door granaatvuur gedood in de bevrijdingsdagen van ons dorp rusten hier Franciscus ten Bosch, Jose Brouwers Leurs, Wouterus v.d. Doelen, Pietje v.d. Griend, Theodora v.d. Griend, Sara Heyboer, Soeur Alberta, Soeur Bernadetta, Soeur Catharini, Soeur Elsa Soeur Leonardini, Soeur Michel, Huberdina v. Hemert, Neeske Hopmans, Johanna Kusters de Hart, Willem Leyte, Wim Richt, Pieter Rottier.
Oct 1944 Nov.