‘Eeuwigheid en universum, God en mens’

Denken is: wat ooit gezegd is in spreekwoorden, spreuken, verhalen, preken, sprookjes, naar het heden halen. Het is een vorm van vertalen naar het hier en nu, om te komen tot meer inzicht in jezelf, mens en wereld… en de zin van dat alles.

Moeten gelovigen het woord God maar tussen haakjes plaatsen? Zijn er nieuwe gedachten in de eindeloze ruimte van het denken, voelen, luisteren, overwegen?

Immanuël Kant

In het tweede blok van de leergang Filosofie in Engelen komen de volgende denkers en hun vernieuwende filosofieën aan bod: Descartes en Spinoza: overeenkomsten en verschillen. Verder Kant, Schleiermacher, Kierkegaard, Buber en Levinas. Hiervoor hoeft u overigens het eerste blok niet eerst gevolgd te hebben!

Docent: drs. Peter van Helden, emeritus-predikant, theoloog, geschoold in filosofie.

Plaats: protestantse kerk, Oude Lambertus, Kerkhof 3, Engelen.

Data: maandagen 4 en 18 november, 2 december 2019.

Tijd: 15.30 – 17.00 (kerk open om 15.00).

Kosten hele blok: €30, incl. consumptie. Kosten per keer: €12,50.

Opgeven bij een van onderstaande organisatoren: Anneke van der Giessen, e-mail annekevdgiessen@hotmail.com, Herman de Bokx: 073-6312068 of herman@ac51.nl of Vrienden Oude Lambertus: oudelambertus@kerk-engelen.nl.