Bijzondere eindejaarsdienst

Afbeelding 6Zondagmorgen 30 december was de laatste dienst van 2012 in ons mooie kerkje. Waren de dagen rond kerst nogal grijs, deze ochtend scheen de zon fraai door de ramen en was de kerk op z’n mooist. Het jaar werd afgesloten met een concert dat was aangekondigd met de tekst ‘Mahler 2’.  Dit bleek niet om muziek van Mahler te gaan, maar betrof de namen van de twee violisten te weten: Mara Mahler-Mikelsone en Ewoud Mahler. Ze namen ons mee door de tijd in een aantal prachtige vioolstukken.

Het was een buitengewoon genoegen deze zondagochtend in het kerkje te zijn. Zulke mooie muziek in zo’n prachtige omgeving, gespeeld door twee prachtig jonge musici, een streling voor oor en oog. Het geheel omkleed met mooie teksten en liederen.

Mara Mahler, WKW 301212

Als inleidende tekst werd poëzie uit Prediker gelezen: Alles heeft zijn tijd. Ook een tijd om vanmorgen gelijktijdig te genieten van passende muziek en (voorzover de allegro’s dat toelieten) te reflecteren op het jaar dat bijna voorbij is.

Zo werd het jaar stemmig afgesloten – in meerderlij opzicht.

Kees van Grootheest