HD wallpaper: bible, book, event, lecture, microphone, people, preach ...

We nodigen alle mensen die wel eens vooraan in de kerk spreken (ambtsdragers en lectoren) uit voor de training ‘spreken in het openbaar’ op 8 maart. We oefenen met stemgebruik, articulatie, ademhaling en intonatie. Ook komt het omgaan met de microfoon aan bod.

Op 15 maart is de vervolgtraining speciaal voor lectoren. Dan oefenen we het lezen van Bijbelteksten: hoe houd je het boeiend, verstaanbaar, begrijpelijk en eerbiedig. Welke plek heb je in het geheel van de eredienst. Hoe ga je om met lastige teksten etc. Lectoren krijgen vooraf huiswerk op (het voorbereiden van een tekst).

Dus: op 8 maart is de cursus voor iedereen die weleens vooraan in de kerk spreekt, inclusief de lectoren, en op 15 maart is er een tweede avond voor alleen de lectoren waarin specifiek geoefend wordt met het lezen van bijbelteksten.

Beide avonden beginnen om 19.30 uur en duren tot uiterlijk 21.30 uur. Tussendoor smeren we de keel met koffie of thee.
Ook wie overweegt om ambtsdrager of lector te worden of er eens aan wil proeven is welkom om mee te doen.

Geef je even op bij Marloes, dan krijg je evt. last minute wijzigingen en huiswerk toegemaild. predikant@marloes-meijer

Op dit moment is het aantal aanmeldingen nog erg beperkt. Wij denken dat het voor iedereen die weleens voorin de kerk staat, en zeker voor alle lectoren, zinvol is om deze cursus te volgen. Daarom onze oproep: geef je op. Als het aantal beperkt blijft, wordt de cursus uitgesteld of samengevoegd tot één avond. Daarover ontvang je dan natuurlijk tijdig informatie.