17 september, de Kerkhof 3, Engelen

Bakkers opgelet… Bak jij het lekkerst, mooist of origineelst van heel Engelen (en omgeving)?

Bewijs het tijdens Heel Engelen bakt.

Wat: bak iets lekkers voor 4-8 personen. Zoet of hartig. Taart, cake, koekjes of bonbons. Ga voor het mooiste baksel, het lekkerste of het meest originele.

Wanneer: 17 september

Hoe laat: lever je baksel in tussen 11.30 en 12.00 uur op het plein. Rond 12 uur zal de jury oordelen, daarna mag iedereen proeven en zijn er koffie en thee.

Hoe: Zorg zelf voor een bordje of schaal. Je krijgt een bordje om je naam, de titel van je kunstwerk en de ingrediënten op te schrijven.

De jury zal eerst beoordelen, daarna genieten we van elkaars baksels.

Hoe doe ik mee?
Meld je aan via e-meel: predikant@marloes-meijer, of telefoon: 06 36501973

Kom naar het plein bij de Oude Lambertus (de Kerkhof 3) en zorg dat je baksel:

• op een bordje/schaal staat
  • koel blijft (we hebben geen koelkasten beschikbaar)
  • voorzien is van een bordje (zijn aanwezig) met daarop de titel van je baksel, je naam, de ingrediënten

Ik bak niks, maar kan wel goed proeven. Ben ik dan ook welkom?
Jazeker! Ook als je niet bakt, ben je welkom. Proevers en andere gezellige mensen zijn altijd welkom.

Wat doen jullie met overgebleven baksels?
Bakkers nemen wat over blijft weer mee naar huis, want eten weggooien is zonde.

Wat kan ik winnen?
Behalve ‘de eer’ zijn er drie originele HEEL ENGELEN BAKT schorten te winnen. Er wordt gejureerd op smaak (de lekkerste), uiterlijk (de mooiste) en originaliteit.

Ben ik niet te oud om mee te doen?

Ben ik niet te jong om mee te doen?

Ik heb geen vraag over mijn leeftijd
Goed zo.

Ik kom niet uit Engelen, mag ik dan niet mee doen?
Ook als je uit de Maaspoort of Bokhoven of een andere plaats komt en lekker kunt bakken, mag je mee doen. Je zult dan echter niet te weten komen of je ook de beste bakker uit jouw eigen plaats bent…

Wie zijn ‘de jury’?
Drie zeer deskundige en leuke mensen. Ze zijn niet om te kopen….

In de volgende Tweeterp stellen zij zich aan je voor.

Ik heb nog een vraag
Meel Marloes: predikant@kerk-engelen.nl, of bel: 06 36501973

Wie organiseert dit?
De gezamenlijke kerken van Engelen: de katholieke parochie en de protestantse gemeente.

Kan ik helpen met organiseren op de dag zelf?
Heel graag. Meel Marloes: predikant@kerk-engelen.nl

Ik heb me aangemeld, wat doe ik nu?
Oefenen met bakken en vooral veel mensen mee laten proeven. Dominees kunnen bijvoorbeeld vrij goed proeven.