Het komt snel dichterbij, de zomer… En dat betekent ook dat de twee-jaarlijkse gemeentedag steeds dichterbij komt.

Op zondag 2 juli hopen we met elkaar weer een mooie en gezellige dag te hebben, waar alle gemeenteleden, groot en klein, jong en oud, elkaar ontmoeten en waar we ook met elkaar iets actiefs gaan doen.

We zijn voornemens de dag door te brengen in en rond Asten-Someren, in de Peel. Deze streek heeft ons veel te bieden, denk aan de bekende klokken, aan de prachtige natuur en cultuur maar ook aan het bijzonder mooie kerkje in Helenaveen. Wij hebben een volgende “kennismaking” met deze streek opgesteld:

Programma:

·         8.45 uur:                verzamelen bij de kerk, vertrek om 9.00 uur.

·         10.00 uur:              aanvang kerkdienst Protestantse Gemeente Helenaveen

·         11.00 uur:              koffie met aansluitend lunch

·         13.00 uur:              aanvang middagprogramma

·         15.30 uur:              afsluitende borrel op een verrassende locatie

Het middagprogramma bevat een keuze als volgt:

1.    Museum Klok en Peel (www.museumklokenpeel.nl) met:

a) rondleiding van 1 uur o.l.v. een gids door afdeling Klok of

b) rondleiding van 1 uur o.l.v. een gids door afdeling Peel.

Vanwege de beperkte tijd is het niet mogelijk om zowel Klok als Peel te doen. Wij vragen u dus een keuze te maken tussen 1a en 1b.  Tijdens dit museumbezoek zal in ieder geval tevens een korte lezing worden verzorgd door klokkengieterij Royal Eijsbouts over de geschiedenis van onze “eigen” kerkklok.

2.    Toon Kortooms Park (www.toonkortoomspark.nl). Dit park biedt het Blotenvoetenpad, het Toon Kortoomsmuseum, heeft een mooie kunsttuin en is zeer geschikt voor kinderen.

Graag vernemen wij van u welke keuze u maakt:

1) Museum Klok en Peel: rondleiding Klok of rondleiding Peel?

2) Toon Kortoomspark.

In het geval u liever geen museumbezoek wenst, maar een wandeling wilt maken of een museumbezoek wil combineren met een wandeling, kan dat altijd. Wij zullen voorzien in enkele geschikte wandelroutes.

Vervoer:

We gaan met eigen vervoer naar Helenaveen en naar de overige bestemmingen.  Het vertrek is gezamenlijk om 09.00 uur vanaf onze kerk. Graag vernemen we van u of u eigen vervoer heeft, dan wel liever met iemand meerijdt.  Tevens vernemen we graag hoeveel personen u eventueel mee kan nemen met uw eigen auto.

Tot slot:

Naast dit mailbericht benaderen we ook via andere kanalen zoveel mogelijk mensen om mee te gaan. Wilt u dit ook doen? Of ons op de hoogte stellen van mogelijk belangstellende gemeenteleden. In de kerk liggen kopieën van deze uitnodiging.

Graag horen wij uiterlijk 15 juni a.s. of u meegaat, bij welk deel van het programma u aansluit en wat uw vervoerswensen/mogelijkheden zijn. Dat kan via gemeentedag.engelen2017@gmail.com. Bij vragen of als iets niet duidelijk is kunt u natuurlijk altijd mailen met een van ons!

Wij hopen u op 2 juli te ontmoeten! Namens de diaconie, Gebke Vermeijden, Peter Polling en Menita Polling