Marius van Dokkum, ‘A capella’

De restauratie van het kerkgebouw is een beetje uit het nieuws de laatste maanden. Doen de leden van de restauratiecommissie nog iets of gaat de zaak als een nachtkaars uit? Het goede antwoord is: ja, de commissie is hard aan het werk. Op 9 november a.s. wordt een gemeenteavond gehouden. Aan de leden van de kerk wordt op die avond de actuele stand van zaken gepresenteerd. De leden kunnen daarover hun mening geven. Hier alvast de hoofdlijnen. Het vorig jaar in september gepresenteerde idee over een aanbouw aan de kerk is voorlopig geparkeerd. Het is financieel te ambitieus en procedureel lastig. Daarna is gekeken naar wat er in de kerk zelf kan. Geen nevenruimte, maar wel vernieuwing van keuken, sanitair, verwarming en balkon. Allemaal gecombineerd in een nieuwe ingangspartij in de kerk. Er liggen prachtige schetsen klaar. Het financiële plaatje is nog niet sluitend, maar het geheel lijkt wel haalbaar. Ook betrokken externe instanties zien het plan als reëel. Daarom nu eerst een gemeenteavond: maandag, 9 november a.s. om 20.00 uur in de kerk. Koffie vanaf 19.45 uur.

Herman de Bokx is de man van het eerste uur bij de nu lopende restauratie. Sinds kort is Herman de coördinator van het kerkblad. Dat is voor Herman een aanleiding om het werk voor de restauratiecommissie te beëindigen, hoewel hij natuurlijk met zijn kennis en adviezen voor de commissie een klankbord zal blijven. Wij hopen nog regelmatig een beroep op Hermans kunde te mogen doen. Vanaf deze plaats heel hartelijk dank voor de vele initiatieven en inspanningen in de afgelopen jaren ten behoeve van de instandhouding van ons kerkgebouw !

Frits Kool, voorzitter restauratiecommissie