Op zondagmiddag 16 juni 2024 a.s. om 15:00 uur zal in in de Oude Lambertuskerk te Engelen een bijzonder concert ten gehore worden gebracht, uitgevoerd door vocaal ensemble DRIEST.

Vocaal ensemble DRIEST bestaat uit vijf geschoolde zangers. Het is ontstaan in 2015 en zingt louter tekst en muziek van de Tilburgse componist Frans van Hoek (*1952). Van Hoek heeft een sterke voorkeur voor oude muziek, wat hoorbaar is in al zijn werken. Alle composities worden volledig met de hand geschreven en vaak voorzien van verluchtigingen, zoals speciale muzieksleutels of illustraties die het lied ondersteunen. Frans van Hoek zou zó geboren kunnen zijn in de 17de eeuw. Zijn sterk relativerende en tegelijk melancholische schrijfwijze in Renaissance- of Barokstijl, maakt zijn muziek onvergetelijk. DRIEST houdt van spontane optredens, maar men kan hen ook beluisteren op kastelen, in galeries, musea, ateliers, kerken, concertzalen en bij openluchtconcerten.

Tijd en locatie: zondag 16 juni 2024, 15:00 uur in de Oude Lambertus, Kerkhof 3, Engelen

Meer informatie: www.driestvocaal.com  en https://facebook.com/driestvocaalkwartet.nl/

Reserveren: driestvocaal@gmail.comEntreekaartje: € 15,-

VAN HARTE WELKOM