Zondag, 23 oktober, vieren we in onze kerk Israël-zondag. Mw. Map Dietz, die in deze dienst voorgaat, noemt het liever Kerk-en-Israël-zondag: hoe verhouden wij ons als kerk tot Israël ?
Deze maand worden de Joodse feesten gevierd. Dat begon met het Joods Nieuwjaar, Rosh Hasjana. Daarna Jom Kippoer, de grote Verzoendag en deze week het Loofhuttenfeest, Sukkoth. Daarop volgt het Simchat Thora, de Vreugde van de Thora, de Wet.

Map DietzMw. Dietz gaat in deze dienst uit van de tekst uit Nehemia 8: 10b. Het thema van de dienst is Vreugde als Kracht en tegelijkertijd als Brood voor Onderweg. Ze kan ons, vanuit haar eigen ervaring, veel vertellen over de beleving van dit feest. Een boeiend uitstapje van ons vaste leesrooster. U bent van harte welkom in het atrium van de Matrix aan de Kraanvogellaan!