Wanneer:

Voorganger: Kees van Grootheest

Ambtsdrager: Jan Geevers

Organist: Chiel Spaans

Onder de titel “Preek van de Leek” wordt de overdenking vandaag verzorgd door ons voormalige gemeentelid Kees van Grootheest. In kerkblad Samen van juli/augustus, schrijft Kees hierover dat het “een gewone kerkdienst wordt, maar toch ietsjes anders dan gebruikelijk. Dat geldt ook voor de preek: niet een theologisch onderbouwde bijbeluitleg, maar een persoonlijk gekleurd verhaal (…)”.

Kees en Dirma van Grootheest hebben jarenlang in Engelen gewoond en zijn actief betrokken geweest bij onze gemeente. Zo schreef Kees samen met Ans Vermeijden in 2008 het boekje: “De oude Lambertus”. Nog steeds een prachtige en lezenswaardige aanrader, voor wie meer van de geschiedenis van onze protestantse kerk in Engelen te weten wil komen. Mocht u interesse hebben om het boekje te bestellen, klik dan door naar de pagina over de geschiedenis van onze kerk. Nog enkele exemplaren voorradig. Kees en Dirma wonen momenteel in Amsterdam. Onder de titel “Groeten uit Amsterdam“, publiceerde Kees zijn gedachten over overeenkomsten tussen de Westerkerk en onze Oude Lambertus, in kerkblad Samen van februari 2014.

U bent van harte welkom, voor dienst, koffie en gesprek!

foto Kees pasfoto Westerkerk

Foto: Kees van Grootheest, Amsterdam

Prof. dr. A.C. van Grootheest (1948) studeerde geneeskunde aan de Vrije Universiteit te Amsterdam en was werkzaam als tropenarts en huisarts. Van 1996 tot 1 april 2013 was hij directeur van het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb. Hij is bijzonder hoogleraar Geneesmiddelenbewaking en geneesmiddelveiligheid aan de Rijksuniversiteit Groningen. In de rede bij zijn afscheid van Lareb, uitgesproken – in eveneens een Lambertuskerk – te Raamsdonksveer op 28 maart 2013, betuigde Van Grootheest dat de Bijbelse verhalen, zowel over de Syrische legeraanvoerder Naäman, als over de “Barmhartige Samaritaan”, een belangrijke rol hebben gespeeld bij zijn ’40 jaar dokteren’.