Op zondag 28 september start van het nieuwe seizoen van “Muziek op Zondag”. Inmiddels kent u het concept: in plaats van een eredienst organiseren we op het kerkelijk uur (10.30-11.30 uur) een klein concert. Hiermee willen we de kerk openstellen, niet alleen voor gemeenteleden, of mensen die gewend zijn ter kerke te gaan, maar ook voor hen die daar nauwelijks of nooit komen. Om met andere liefhebbers te genieten van mooie muziek in een eeuwenoude, sfeervolle en akoestiekrijke ambiance! Nodigt u dus gerust familie, vrienden, bekenden of buren mee uit naar de kerk!

Voor ons speelt het Hollywood Fluitkwartet ‘Muziek uit Londen van 1760 – 1800’; een mooi programma gevuld met muziek van componisten die tussen 1760 en 1800 gedurende een kortere of langere periode in Londen gewerkt hebben.

Het Hollywoodfluitkwartet bestaat uit de ons welbekende musici Harrie van Oirschot (fluit), Marc Versteeg (viool), Enno Voorhorst (altviool) en Ger Groothuis (cello). Het programma beslaat werken van C.Fr. Abel (1723-1787), J.Chr. Bach (1735-1782), I. Pleyel (1757-1831) en J. Haydn (1732-1809).

DSCF0332

Als vanouds kunt nu nagenieten van het concert met koffie of thee. De volgende concerten vinden plaats op 30 november en 14 december (Kerstconcert), dus noteert u die vast in uw agenda!

Met hartelijke zomergroet,

Joeke Wiechers en Carina Harms