Wanneer:
10 juni 2018 @ 10:30 – 11:30
2018-06-10T10:30:00+02:00
2018-06-10T11:30:00+02:00

Elk jaar wordt in de Protestantse ‘Oude Lambertus’ een speciale Preek van de Leek-kerkdienst gehouden. Hierin verzorgt iemand, die niet als professioneel theoloog werkzaam is, de overdenking, waarin hij zijn visie geeft op kerk en geloof of vanuit eigen ervaring vertelt wat geloof in zijn leven betekent. De afgelopen jaren hebben we o.a. wethouder Huib Van Olden en journalist Stijn Fens mogen ontvangen.

Dit jaar zal historicus Dick Hollander, regelmatig bezoeker van onze kerkdiensten, de dienst verzorgen. Hij leest met als thema “Verzet en Overgave” voor uit zijn net verschenen (jeugd)boek “Elsje en Daantje, twee oorlogskinderen”. Het is een zoektocht naar antwoorden op vragen die nooit zijn beantwoord.

Onder andere naar het lot van vermoorde Joodse Nederlanders en verzetsstrijders onder wie een domineesgezin in zijn nabije omgeving.

Deze dienst is ook gericht op jongeren zodat zij zich een beeld kunnen vormen van het leven van kinderen in oorlogstijd. Jong en oud van harte welkom!

Aanbieding eerste exemplaar aan achterkleinkinderen van vermoorde (gefusilleerde) Hendrik Kolkman, buurman van Elsje. Locatie: Algemene Boekhandel in Amersfoort

Ambtsdrager: Frederik de Bruijne

Koffie na afloop